Rejestracja osób nie korzystających z usługi Internetowej
Obowiązki i uprawnienia osoby rejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy (PUP) jako bezrobotnej, lub innej osoby poszukującej pracy, określa ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.).
Procedura rejestracji:
- Bezrobotny zgłasza się w celu dokonania rejestracji do Powiatowego Urzędu Pracy, właściwego ze względu na stałe lub czasowe zameldowanie, a jeżeli nie jest zameldowany – do Powiatowego Urzędu Pracy, na którego obszarze działania przebywa. Osoba, która nie jest zameldowana lub posiada stałe zameldowanie w innej miejscowości niż miejsce czasowego zameldowania, przy dokonaniu rejestracji składa oświadczenie, że nie jest zarejestrowana w innym Powiatowym Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna.
- REJESTRACJA BEZROBOTNEGO NASTĘPUJE W DNIU PRZEDŁOŻENIA KOMPLETU WYMAGANYCH DOKUMENTÓW, po wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji oraz poświadczeniu własnoręcznym podpisem, w obecności pracownika powiatowego urzędu pracy, prawidłowości danych i oświadczeń zamieszczonych we wniosku o dokonanie rejestracji.
- Zarejestrowana osoba jest zobowiązana do zawiadomienia w terminie 7 dni Powiatowego Urzędu Pracy o wszelkich zmianach danych przekazanych w trakcie rejestracji.
- Osoba rejestrująca się przedkłada do wglądu pracownikowi Powiatowego urzędu Pracy dokonującemu rejestracji:
- dowód osobisty, lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem;
- potwierdzenie zamaldowania stałego lub czasowego na dokumencie wydanym przez Urząd Miasta - w przypadku meldunku innego niż w dowodzie osobistym lub w przypadku dowodu osobistego wydanego po 1 marca 2015 (nie zawiera adresu);
- potwierdzenie wymeldowania na dokumencie wydanym przez Urząd Miasta - dotyczy osób nieposiadających meldunku;
- odpowiednio: świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu kursu lub szkolenia;
- świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień;
- osoba niepełnosprawna, oprócz powyższych dokumentów, przedkłada orzeczenie potwierdzające stopień niepełnosprawności uprawnionego organu;
- dokument stwierdzający przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli taki dokument posiada;
- osoba, która nie jest zameldowana albo jest zameldowana na pobyt stały w innej miejscowości niż miejsce zameldowania na pobyt czasowy, przy ubieganiu się o zarejestrowanie jako bezrobotny składa oświadczenie, że nie jest zarejestrowana jako bezrobotny w innym urzędzie pracy.
Powiatowy Urząd Pracy nie dokonuje rejestracji w przypadku nieprzedłożenia dokumentów , o których mowa w pkt 4 lub odmowy złożenia podpisu na wniosku o dokonanie rejestracji przez osobę rejestrującą się. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy może wyrazić zgodę na dokonanie rejestracji osoby nie posiadającej kompletu dokumentów.
Rejestracja odbywa się w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żorach w pokoju nr 11.
Zobacz jakie dokumenty są wymagane podczas rejestracji:
W razie pytań prosimy o kontakt:
Imię i nazwisko |
Stanowisko |
Telefon |
Adres e-mail |
Patrycja Mazurek |
Specjalista ds. rejestracji |
32 4342004 w.269 |
|
Utworzono: 2012-08-02 09:18 | Redagował: Wojciech Śniegoń 2019-09-06 09:02
Drukuj
Zapisz jako pdf
Odwiedziny: 4492